T.C. Didim Belediyesi Teskilat Yönetmeliği Revize -(02.06.2021 tarih ve 85 sayılı meclis kararı ile) 28.06.2021
DİDİM BELEDİYESİ TEŞKİLAT YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar
MADDE 1 – Amaç:
Bu yönetmeliğin amacı; Didim Belediyesi birimlerinin kuruluş, görev, yetki, sorumluluk ve çalışmalarını düzenlemektir.
Temel İlkeler: Didim Belediye Başkanlığı,
- Hizmet, uygulama, karar alma ve eylemlerinde şeffaflık, adalet ve eşitlik, sürdürülebilirlik,
- Hesap verebilirlik,
- Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda aktiflik ve katılımcılık,
- Tüm işlerde programlılık ve programa bağlılık,
- Hizmet için Belediye kaynaklarının kullanımında yerindelik, etkinlik ve verimlilik,
- Araştırmacılık, Temel ilkelerini esas alır.
MADDE 2 – Kapsam:
Bu yönetmelik; Didim Belediyesi birimlerinin kuruluşu ile görev, yetki ve sorumluluğunda bulunan iş ve işlemlerin düzenlenmesi ve yürütülmesine ilişkin esas ve usulleri kapsar.
MADDE 3 - Hukuki dayanak:
Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu ile yürürlükteki diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
MADDE 4 - Tanımlar:
Bu yönetmelikte adı geçen;
- Belediye : Didim Belediyesini
- Başkanlık : Didim Belediye Başkanlığını
- Başkan : Didim Belediye Başkanını
- Meclis : Didim Belediyesi Meclisini
- Encümen : Didim Belediyesi Encümenini
- Müdürlük : Didim Belediyesi Müdürlüklerini
- Müdür : Didim Belediyesi Müdürlerini
- Birim : Norm kadro esaslarına uygun olarak kurulan müdürlükleri ve diğer birimleri ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Başkanlık Makamı
MADDE 5 – Başkan :
Belediye Başkanı; Belediye idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir.
MADDE 6 - Başkanın görev ve yetkileri:
Belediye Başkanının görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir;
- Belediye teşkilatının en üst amiri olarak belediye teşkilâtını sevk ve idare etmek, beldenin ve belediyenin hak ve menfaatlerini korumak.
- Belediyeyi stratejik plâna uygun olarak yönetmek, belediye idaresinin kurumsal stratejilerini oluşturmak, bu stratejilere uygun olarak bütçeyi hazırlamak ve uygulamak, belediye faaliyetlerinin ve personelinin performans ölçütlerini belirlemek, izlemek ve değerlendirmek, bunlarla ilgili raporları meclise sunmak.
- Belediye meclisi ve encümenine başkanlık etmek, bu organların kararlarını uygulamak.
- Kanunla Belediyeye verilen görev ve hizmetlerin etkin ve verimli bir şekilde uygulanabilmesi için gerekli önlemleri almak,
- Belediyenin ve bağlı kuruluşları ile işletmelerinin etkin ve verimli yönetilmesini sağlamak, Belediye ve bağlı kuruluşları ile işletmelerinin bütçe tasarılarını, bütçe üzerindeki değişiklik önerilerini ve bütçe kesin hesap cetvellerini hazırlamak,
- Belediyenin hak ve menfaatlerini izlemek, alacak ve gelirlerinin tahsilini sağlamak,
- Yetkili organların kararını almak şartıyla, Belediye adına sözleşme yapmak, karşılıksız bağışları kabul etmek ve gerekli tasarruflarda bulunmak,
- Mahkemelerde davacı veya davalı sıfatıyla ve resmî mercilerde Belediyeni temsil etmek, belediye ve bağlı kuruluş avukatlarına veya özel avukatlara temsil ettirmek,
- Belediye personelini atamak, belediye ve bağlı kuruluşlarını denetlemek,
- Gerektiğinde bizzat nikâh kıymak,
- Diğer kanunların belediye başkanlarına verdiği görev ve yetkilerden Belediye görevlerine ilişkin olan hizmetleri yerine getirmek ve yetkileri kullanmak,
- Bütçede yoksul ve muhtaçlar için ayrılan ödeneği kullanmak, engellilerle ilgili faaliyetlere destek olmak üzere engelli merkezleri oluşturmak.
- Belediye Başkanı uygun gördüğü işlemlerde imza yetkisini Belediye Başkan Yardımcılarına devredebilir.
MADDE 7 – Başkan Vekili:
- Belediye başkanı izin, hastalık veya başka bir sebeple görev başında bulunmadığı hallerde, bu süre içinde kendisine vekâlet etmek üzere, belediye meclisi üyeleri arasından birini başkan vekili olarak görevlendirir.
- Başkan vekili, vekâleti süresince başkanın yetkilerine sahiptir.
MADDE 8 – Başkan yardımcıları:
Belediyede hizmetlerin yürütülmesi, belediye başkanı adına onun direktifi ve sorumluluğu altında mevzuat hükümlerine, belediyenin amaç ve politikalarına, stratejik planına ve yıllık programlarına uygun, başkanın yazılı olarak verdiği görev, yetki ve sorumluluk altında görev yapar.
MADDE 9 - Belediye birimleri :
Belediye birimleri; ana hizmet, danışma ve denetim ile yardımcı hizmet birimleri olmak üzere üç gruptan oluşur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Birimlerin Görev Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10- Hizmet birimleri:
Didim Belediyesi Birimleri şunlardır;
- Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü
- Fen İşleri Müdürlüğü
- İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
- Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
- Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
- Etüt Proje Müdürlüğü
- Zabıta Müdürlüğü
- Mali Hizmetler Müdürlüğü
- Hukuk İşleri Müdürlüğü
- Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
- İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
- Yazı İşleri Müdürlüğü
- Destek Hizmetleri Müdürlüğü
- Temizlik İşleri Müdürlüğü
- Park Bahçe İşleri Müdürlüğü
- Yapı Kontrol Müdürlüğü
- Sağlık İşleri Müdürlüğü
MADDE 11- Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü :
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
- 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve 5393 sayılı Belediye Kanunu, 2872 sayılı Çevre Kanunu ve diğer ilgili mevzuat çerçevesinde, kentimizde doğal kaynakların, çevre ve insan sağlığı ile kentin yeşil dokusunun korunmasına ve geliştirilmesine yönelik öncelikli projeler yapmak veya yaptırmak, projelerin uygulanmasını ve sürdürülebilirliğini sağlamak, çevre kirliliği yaratan unsurları tespit etmek ve gerekli önlemleri almak veya aldırmak,
- Müdürlüğe bağlı ilaçlama ekiplerinin çalışmalarını ilgili mevzuatlar çerçevesinde yönlendirmek, denetlemek, en kısa zamanda sonuçlandırılmasını sağlamak,
- Belediyenin çevre koruma politikasını belirlemek, yürütülen faaliyetlerin çağa ve teknolojik gelişime ayak uydurmasını ve halkın sağlıklı bir çevrede yaşamasını sağlamak,
- Kentin gelişen nüfus ve ekonomik koşullarına uygun çevre yönetimi sistemlerini oluşturmak,
- Çevre sorunları ile ilgili kontrol sistemlerinin planlamasını yapmak ve hazırlanan bu planların uygulanmasını sağlamak,
- Çevre yönetimi ile ilgili yasal mevzuatı ve teknik yenilikleri takip etmek,
- ÇED kapsamında çevresel etkiler açısından Başkanlık adına kurum görüşü vermek, ÇED toplantılarına katılım sağlamak ve görüş bildirmek,
- Atık yönetim sistemleri oluşturmak ve uygulamasını yapmak veya yaptırmak,
- Atık yönetim planına göre ihtiyaç duyulan katı atık bertaraf tesisleri için uygun yer tespiti yapmak, etüt, proje ve uygulama çalışmalarını gerçekleştirmek,
- Katı atık bertaraf tesislerini ilgili mevzuatlar kapsamında işletmek veya işletilmesini sağlamak,
- Isınmadan kaynaklanan hava kirliliği, çevresel gürültü kirliliği ile ilgili her türlü faaliyeti izlemek, olumsuz etkileri tespit etmek, bu konudaki olumsuzlukların giderilmesi için ilgili kurum ve kuruluşlarla koordineli çalışmalar yapmak,
- Yürüttüğü işler ile ilgili düzenli olarak veri toplamak, değerlendirmek, rapor hazırlamak ve bu doğrultuda uygulanan sistemleri geliştirmek,
- Halkın çevre konusunda bilinçlendirilmesi ve farkındalık oluşturulması için eğitimler ve etkinlikler düzenlemek,
- Halkın faaliyet alanı ile ilgili talep ve şikâyetlerini değerlendirmek ve bu doğrultuda kararlar almak ve uygulanmasını sağlamak,
- Müdürlüğün sorumluluğu altındaki işler ile ilgili ihaleler için gerekli çalışmaları yürütmek, teknik şartnamelerin hazırlanmasını sağlamak,
- Oluşturulan projeler, teknik detay ve çizimler doğrultusunda kamu ihale mevzuatına göre işlemleri yürütmek,
- İhale ile yaptırılan işlerin kontrol ve denetiminin yapılmasını sağlamak ve aylık hak edişlerini onaylamak,
- Müdürlük tarafından gerçekleştirilen tüm işler ile ilgili gerekli denetimleri yapmak veya yaptırmak,
- Belediye mücavir alan sınırları içerisindeki haşerelerle (sivrisinek, yakarca, kemiriciler) mücadele etmek,
- Kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler, özel sektör ve vatandaşlardan gelen kömür numunelerinin analizlerini yaptırmak,
- Vatandaşın talebi üzerine, iş yerleri ve evlerde haşerelerle mücadele ederek sağlıklı bir ortam oluşturmak veya oluşturulmasını sağlamak,
- Vatandaşların bedensel, zihinsel ve toplumsal olarak tam bir iyilik haline sahip olmaları için faaliyetler yürütmek ve konuyla ilgili projeler üretmek,
- Öngörülemeyen ve önceden planlanmamış toplum ve çevre sağlığını ilgilendiren hizmet projelerini yerine getirmek,
- Denizin kirlenmesini önlemek için tedbirler almak, bu konuda yapılacak kontrol ve analizleri takip ederek kriterlere uygun koylara Mavi Bayrak almak ve bu konudaki hususları uygulamak,
- Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
MADDE 12 – Fen İşleri Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
- Yetki ve hizmet alanında kalan yapı, tesis, onarım, inşaat ve hizmetlerin yıllık yatırım, plan ve programlarını yapmak, söz konusu hizmet ve yatırımların ihale edilmesini, kontrollük ve hak ediş inceleme işlerinin yürütülmesini sağlamak,
- Hizmet ve yatırımlar için gerekli olan malzeme, iş makinesi, yedek parça vb. diğer ihtiyaçların teknik şartnamelerini hazırlamak/hazırlatmak ve temin etmek,
- (12.06.2017 tarih ve 71 sayılı Meclis Kararı ile Değişik.) Altyapısı ve tüm imar yolları tamamlanmış yolları açmak,
- Açılan yolların tekniğine uygun olarak temel ve üst kaplamalarını yapmak veya yaptırmak,
- (12.06.2017 tarih ve 71 sayılı Meclis Kararı ile Değişik.) Altyapı ve üstyapı konusunda ilçemizde faaliyette bulunan diğer kurum ve kuruluşlar ile koordinasyonu sağlamak, alt yapı işlerinin takibini yapmak,
- Belediye hizmetlerinde kullanılmak üzere tekniğine uygun asfalt üretimini yapmak veya yaptırmak, bu konuda gerekli alımları yaparak asfalt yol imalatını tamamlamak,
- (06.08.2019 tarih ve 104 sayılı Belediye Meclis Kararı ile kaldırılmıştır.)
- Belediyeye ait yapıların tadilatı, elektrik ve sıhhi tesisat, ısıtma ve soğutma tesisatlarının bakım ve onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,
- Yol ve kaldırımların bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak,
- (06.08.2019 tarih ve 104 sayılı Belediye Meclis Kararı ile Değişik) Belediyenin elektrik ile ilgili işlerini yapmak/yaptırmak,
- Belediyeye ait araç ve iş makinelerinin verimli çalışmalarını sağlamak, talep halinde ve iş durumuna göre görevlendirmelerini yapmak,
- İş makineleri ile ilgili her türlü tamir ve bakım işlerini yapmak, akaryakıt teminini sağlamak,
- Müdürlük ile ilgili konularda yazışma işlemlerini yürütmek, arşivlemek, gelen-giden evrak kayıtlarını tutmak,
- Görevleriyle ilgili konularda İmar Planlarına uygun projeler yaparak bunları uygulamak,
- (12.06.2017 tarih ve 71 sayılı Meclis Kararı ile Değişik.) Belediye sınırları içerisindeki sokaklarda trafik kazalarını önleyici tedbirler almak amacıyla Büyükşehir Belediyesi ilgili birimi ile iletişime geçmek,
- Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
- (12.06.2017 tarih ve 71 sayılı Meclis Kararı ile ilave) Diğer birimlerce yazılı olarak talep edilmesi durumunda ilgili birimin kontrol denetim ve sorumluluğu altında olmak üzere gerekli personel, iş makinesi, araç ve gereç desteği sağlamak.
- (02.06.2021 tarih ve 85 sayılı meclis kararı ile eklenen) Yetkili merci tarafından ölüm kağıdı verilen cenazelerin defin işlemlerine ruhsat vermek, Belediyece gösterilen mezarlıklardan başka yerlere defin yapılmasına izin vermemek, ücretli ve ücretsiz cenazeleri nakletmek ve defnetmek, fenni cenaze yıkama yerleri tesis ve idare etmek, yeni mezarlık alanlarını tespit ve ilan etmek, ruhsat almak ve mezarlıkların muhafazası için gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak,
- (02.06.2021 tarih ve 85 sayılı meclis kararı ile eklenen) Cenaze Hizmetlerinin mezar yerlerindeki mezar kazımlarının, çevre duvarlarının ve tamir bakımlarını yapmak/yaptırmak.
MADDE 13- İmar ve Şehircilik Müdürlüğü:
Müdürlüğün kuruluş, teşkilatlanma ve görevleri aşağıda belirtilmiştir.
-
Belediye sınırları içerisinde imar ve şehircilik çalışmalarının aksamadan yürütülmesi işlemlerinin yapılmasını sağlamak, kontrol ve takip etmek,
İmar ve yapı denetim mevzuatına uygun olarak yapı ruhsatı (yeni yapı, tadilat,yenileme yeniden) düzenlemek. - Mimari, statik proje tasdiki, ısı yalıtım, elektrik ve makine vb. projelerinin tasdiki çalışmalarının yürütülmesi işlemlerinin yapılmasını ve kontrolünü sağlamak,
- Ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlanan yapılara yapı kullanma izin belgesinin verilmesine ilişkin işlemleri yapmak, iskân formu ve iş bitirme belgesi düzenleme ve fotoğraf tasdiki yapma ve kontrol işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
- Yapı onarım (tadilat, tamir işleri) belgesinin verilmesi ve kontrolünü sağlamak,
- Onaylanan projelerin, deprem yönetmeliği ve kanunlar çerçevesinde statik hesap ve çizimlerin onaylama, mevcut binalarda talep halinde statik kontrol yapma,
- Yeni binalara, güçlendirmelere, temditlere ve tadilatlara ruhsat verme, ruhsat ve eklerine uygunluk tespitini yapmak.
- İnşaatlarda can ve mal güvenliğini sağlayıcı tedbirleri aldırma işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
- Kat irtifak listelerini onaylama işlemlerini yapmak,
- Belediye gelirlerine esas olan imar hizmetleri ile ilgili (Yapı Ruhsatları) her türlü resim ücret ve harçların tahakkukunu yapmak,
- Bina yıkım ruhsatı, onarım iskele belgesi ve basit onarım izni verme işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak
- Birimle ilgili olarak kuruma gelen vatandaşlara gerekli bilgilendirme işlemlerini yapmak,
- Tamamı umumi hizmetlere ayrılan yerlerde kalan arsalara Başkanlıkça uygun görülmesi halinde yönetmelik hükümlerine göre Encümen Kararı alarak Muvakkat Yapı İzni vermek,
- İmar otomasyonunu sağlamak, görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, verilen kararları uygulamak,
- Mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak.
- Belediye sınırları içerisinde planlama çalışmalarının aksamadan yürütülmesi işlemlerinin yapılmasını sağlamak, 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planları ve buna uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planlarının hazırlanması ve hazırlanan planların Belediye Meclisi'ne gönderilmesi işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
-
Belediye Meclisi'nden çıkan plan kararlarının ilgili kurum ve kuruluşlara onaylanmak üzere gönderilmesini sağlamak ve takip etmek,
1/1000 ölçekli planların onaylandıktan sonra bir ay süreyle askıya çıkarılıp ilan edilmesini ve bu sürede yapılan itirazların incelenerek yeniden Belediye Meclisi'ne gönderilmesini sağlamak, meclis kararı sonrası işlemlerini yapmak,
Gerekli olduğu takdirde İmar planının revizyonu ve tadilatlarının imar mevzuatının öngördüğü usul çerçevesinde yapılmasını sağlamak,
Belediye sınırları içerisinde, imar durumu tanzimi, yol- kanal kotu tanzimi yapmak. - Plan gereği kamuya terkin edilecek yerler için gerekli işlemleri yapmak,
- Tevhit ve ifraz, yola terk ve yoldan ihdas gibi işlemlerin Encümene Teklif Belgelerini düzenlemek,
- İmar mevzuatına uygun olarak hali hazır harita yapmak, yaptırılan haritaları kontrol etmek ve ön onay yapmak, Kentsel dönüşüm öneri planı hazırlamak.
- Fen İşleri Müdürlüğü ile koordineli şekilde çalışmak, yeni açılacak yol, döşenecek kanalizasyon veya su hattı, düzenlenecek park alanları gibi konularda güzergah çalışması yapmak, çalışma sınırlarını belirlemek.
- Coğrafi bilgi sistemi (GİS) ile kent bilgi sisteminin kurulmasına yardımcı olmak,
- Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, verilen kararları uygulamak,
- Yeni binalardan uygun olanlara temel ve temel üstü vizelerini verme işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
- Yapı mahallinin incelenmesi, inceleme sonucunun olumlu olması halinde hazırlanan temel, toprak ve diğer vizelerin verildiğini içeren ruhsat belgesinin verilmesi işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
- Kanun ve Yönetmeliklere göre hazırlanmış tarifelere göre belediye gelirlerine esas olan imar hizmetleri (Harita ve planlama) ücret ve harçlarının tahakkukunu yapmak,
- İmar mevzuatı ve İmar Planlarına uygun olarak imar uygulama işlemlerini yapmak,
- Kültür ve tabiat varlıklarının korunmasını sağlamak,
- Mer’i mevzuata göre, korunması gerekli yapılarda yapılmak istenilen tamir ve tadilatların yapılması, izinsiz yapılmak istenen tamir ve tadilatların durdurularak Koruma Kuruluna bildirilmesi, Kurul kararı olmayan eski eser özelliği taşıyan terk edilmiş durumdaki yapıların emniyet tedbirinin alınması için ilgili birimlere bilgi verilmesi işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını, sağlamak,
- Bu yapıların röleve projelerinin kontrol edilmesi işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
- Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Kurumlarınca koruma altına alınan ve binaların korunması ile ilgili önlemleri alma, aldırma işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
- Kurul Kararlarının uygulanmasını sağlamak, Yapı ruhsat birimi ile irtibat kurarak kurulca onaylanan projelere ruhsat verme, eski eserlerin basit onarımlarına izin verme, basit onarımlarda özgün malzeme ile yapılması işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
- Projesine uygun yapılan binalar için Kurulun görüşünü alma, Yapı ruhsat birimi ile irtibat kurarak yapı kullanma izni verme işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak.
- İlgili mevzuatın öngördüğü çerçeve ve standartlarda Numarataj ve bina kimlik çalışmasını tamamlamak, güncellemelerini yapmak. Kanun ve Yönetmeliklere göre hazırlanmış tarifelere göre belediye gelirlerine esas olan imar hizmetleri (Numarataj) ücret ve harçlarının tahakkukunu yapmak, birimle ilgili olarak kuruma gelen vatandaşlara gerekli bilgilendirme işlemlerini yapmak
- Belediyece yürütülen işlerle ilgili olarak hizmete esas asli dosyalarını o birime zimmet kaydı ile sevkıyatını yapıp, işlemler sonuçlandıktan sonra dosyaları yine zimmet kaydından düştükten sonra ikinci bir işleme kadar arşivde muhafaza etmek,
- Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
MADDE 14- Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
- Müdürlükle ilgili gelen, giden evrakların takibi ve cevapları ile E-Posta takibini yapmak ve sonuçlandırmak,
- Günlük gazetelerin takibi, Başkanlığa iletilmesi ve arşivlenmesi,
- Sosyal Yardım için gelen vatandaşları dinlemek ve gerekli olanakların sağlanması için çalışmaları yürütmek,
- Yapılacak etkinliklerin festivallerin düzenlenmesi gerekli organizasyonların sağlanması,
- Kültür Servisine doğrudan bağlı birimlerin kontrolü, denetimi ve çalışmasını sağlamak,
- Kültür Servisine bağlı personellerin aylık puantajların düzenlenmesi,
- Ziyarete gelen misafir ve protokolün karşılanması ve üyelerine uygun hediyelerin hazırlanması,
- Basın haberlerinin düzenlenip basına gönderilmesi, Basında çıkan haberlerin takibi,
- Didim Belediyesi ve başkanlık sosyal medya hesaplarının yönetimi ve web sitesine haber hazırlanması,
- Kültür Sanat Atölyesindeki çocuklar ve bayanlar için yapılan kurslar düzenlemek ve takip etmek,
- Çeşitli dernek ve Kamu kuruluşlarıyla toplantı ve panellerin yürütülmesi,
- Belediyemizce düzenlenen etkinliklerin halka duyurulması,
- Resmi ve özel günlerin takibi ve kutlanmasını sağlamak,
- Sosyal medyadan Belediyenin ve Başkanlık Makamının çalışmalarıyla ilgili paylaşımlar yapıp gelen şikayet ve sorulara cevap vermek,
- Belediye çalışmalarıyla fotoğrafların çekilmesi arşivlenmesi, yıllık faaliyet raporunun hazırlanması,
- Hasta sevki ile gelen ve ihtiyacı belirlenmiş olan vatandaşların ilgili hastanelere gönderimini sağlamak,
- Dış mekanlarda yapılan etkinliklerin saha sorumlusu ile yürütülmesini sağlamak,
- Stratejik planların faaliyet raporlarının Performans değerlendirilmelerinin yapılması,
- Vatandaşlardan e-posta, telefon ve faks yoluyla gelen şikayet, öneri ve talepleri, ilgili müdürlüklerle temasa geçerek değerlendirmek ve sonuçlarını takip etmek,
- Basında çıkan görüntülü ve yazılı haberlerimizin, ileriye dönük kullanımını kolaylaştırmak amacıyla, düzenli şekilde arşivlemek,
- Belediye hizmet ve etkinliklerini en geniş kesimlere mesajlarla, haber metinleriyle,web sayfası aracılığıyla duyurmak ve tanıtmak,
- Resmi ve özel tebrik, teşekkür, taziye gibi konularda mektup ve telgrafları hazırlamak,
- Başkanlık Makamının resmi ve özel haberleşmelerini yürütmek, Diğer birimlerin çalışmaları ve işleyişleri ile ilgili olarak vatandaşa gerekli duyuru ve haberleri iletmek,
- Diğer birimlerin çalışmaları ve işleyişleri ile ilgili olarak vatandaşa gerekli duyuru ve haberleri iletmek,
- Halkın sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını karşılamak için tiyatro, konser, folklor ve müzik gibi etkinlikleri düzenlemek ve benzer etkinliklere destek vermek,
- Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
MADDE 15- Emlak ve İstimlak Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
- Kamulaştırma işlemlerini ilgili mevzuatına bağlı kalarak yürütülmesini sağlamak,
- Kamulaştırma, kiralama, takas, trampa, devir, alım satımı, üst hakkı, irtifak hakkı işlemlerini gerçekleştirmek veya onlarla ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
- Uzlaşma sağlanamayan taşınmazlarla ilgili hukuki işlemlerin yapılmasını sağlamak,
- Toplu konut uygulamaları yapmak ve /veya yaptırmak,
- Emlak ve Çevre Temizlik Vergileri tahakkuk ve tahsilatını gerçekleştirmek,
- Her dört yılda bir belirlenen arsa m2 değerlerini değerleme komisyonunda tespit etmek,
- Mükelleflerin sicil kayıtlarını düzenlemek,
- Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek,
MADDE 16- Etüd Proje Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
- Başkanlık direktiflerinin ve bu yönetmeliğin 3. maddesinde belirtilen hukuki dayanaklar bütününde yerine getirilmesi ile üst makamlarca verilen görevleri zamanında ve eksiksiz yerine getirmek,
- Müdür tarafından kendisine havale edilen evrakları inceler, dağıtımını ve takibini yaparak, zamanında ve eksiksiz olarak sonuçlandırılmasını sağlar. Ayrıca konu ile ilgili tüm yazışmaları parafe ederek Başkanlık Makamına sunar.
- Servisinde görevli personelin uyum içinde ve verimli çalışmasını sağlar, katılmasını gerekli toplantılara katılır.
- Tüm şikayetlerin cevaplandırılması ve şikayet nedeninin tekrar etmesini önleyici tedbirlerin alınmasını sağlar.
- Serviste bulunan Müdürlük demirbaşına kayıtlı bilgisayar, yazıcı ve çizicinin korunması ile bunların kullanma kılavuzlarına uygun kullanılmalarını sağlar.
- Serviste kullanılan elektronik takeometre, dijital kamera, nivo vs. arazi ölçü aletlerinin korunması ile bunların kullanma kılavuzlarına uygun kullanılmalarını sağlar. Ayrıca bu aletlerin periyodik bakımları için Müdürlük makamına talepte bulunur.
- Personelin eğitim gereksinimlerini tespit eder ve yeni personelin eğitilmesini sağlar.
- Belediye içi ve dışı kurum ve müdürlüklerden gelen talepleri değerlendirir, ilgili birime yazılacak yazıyı hazırlar ve parafe ederek Başkanlık Makamına sunar.
- Müdürlükçe raportörlüğü yürütülen teknik komisyon ve 5 yıllık imar programının hazırlanması ile ilgili servisini ilgilendiren konularda gerekli çalışmaları yapar.
- Bağlı bulunduğu amirin kendisine vermiş olduğu benzer görevleri de yerine getirir.
- Serviste üretilen tüm bilgi ve belgelerin Müdürlüğün arşivine aktarılmasını sağlar.
- Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
MADDE 17- Zabıta Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
- Belediye sınırları içinde beldenin düzenini, belde halkının huzurunu ve sağlığını sağlayıp korumak amacıyla kanun, tüzük ve yönetmeliklerde, belediye zabıtasınca yerine getirileceği belirtilen görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak.
- Belediyece yerine getirileceği belirtilip de mahiyeti itibariyle belediyenin mevcut diğer birimlerini ilgilendirmeyen ve belediye zabıta kuruluşunca yerine getirilmesi tabii olan görevleri yapmak.
- Belediye karar organları tarafından alınmış kararları, emir ve yasakları uygulamak ve sonuçlarını izlemek,
- Ulusal bayram ve genel tatil günleri ile özellik taşıyan günlerde yapılacak törenlerin gerektirdiği hizmetleri yapmak.
- Cumhuriyet Bayramında iş yerlerinin kapalı kalması için gerekli uyarıları yapmak, tedbirleri almak, bayrak asılmasını sağlamak.
- Kanunların belediyelere görev olarak verdiği takip, kontrol, izin ve yasaklayıcı hususları yerine getirmek.
- Belediye cezaları ile ilgili olarak kanunlar uyarınca belediye meclisi ve encümeninin koymuş olduğu yasaklara aykırı hareket edenler hakkında gerekli işlemleri yapmak.
- 02/01/1924 tarihli ve 394 sayılı Hafta Tatili Kanununa göre belediyeden izin almadan çalışan işyerlerini kapatarak çalışmalarına engel olmak ve haklarında kanuni işlemleri yapmak.
- Bulunmuş eşya ve malları, mevzuat hükümlerine ve belediye idaresinin bu konudaki karar ve işlemlerine göre korumak; sahipleri anlaşıldığında onlara teslim etmek.
- 28/04/1926 tarihli ve 831 sayılı Sular Hakkındaki Kanuna göre, umumi çeşmelerin kırılmasını, bozulmasını önlemek; kıran ve bozanlar hakkında işlem yapmak, şehir içme suyuna başka suyun karıştırılmasını veya sağlığa zararlı herhangi bir madde atılmasını önlemek, kaynakların etrafını kirletenler hakkında gerekli kanuni işlemleri yapmak.
- 25/04/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu ve bu Kanuna göre çıkarılan 31/7/2006 tarihli ve 25245 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelik çerçevesinde binalara verilen numaraların ve sokaklara verilen isimlere ait levhaların sökülmesine, bozulmasına mani olmak.
- 23/02/1995 tarihli ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri çerçevesinde etiketsiz mal, ayıplı mal ve hizmetler, satıştan kaçınma, taksitli ve kampanyalı satışlar ve denetim konularında belediyelere verilen görevleri yerine getirmek.
- Kanunen belediyenin izni veya vergi ve harçlara tabi iken izin alınmaksızın veya harç ve vergi yatırılmaksızın yapılan işleri tespit etmek, bunların yapılmasında, işletilmesinde, kullanılmasında veya satılmasında sakınca varsa derhal men etmek ve kanuni işlem yapmak.
- 30/06/1934 tarihli ve 2548 sayılı Ceza Evleriyle Mahkeme Binaları İnşası Karşılığı Olarak Alınacak Harçlar ve Mahkumlara Ödettirilecek Yiyecek Bedelleri Hakkında Kanuna göre cezaevinde hükümlü olarak bulunanlar ve 11/8/1941 tarihli ve 4109 sayılı Asker Ailelerinden Muhtaç Olanlara Yardım Hakkında Kanuna göre, yardıma muhtaç olduğunu beyanla müracaat edenler hakkında muhtaçlık durumu araştırması yapmak.
- 26/05/1981 tarihli ve 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununa göre, izin verilmeyen yerlerin işgaline engel olmak, işgaller ile ilgili tahsilat görevlilerine yardımcı olmak.
- 31/08/1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Kanunu hükümlerince belediye sınırları içinde kaçak orman emvalinin tespiti halinde orman memurlarına yardımcı olmak,
- 12/09/1960 tarihli ve 80 sayılı 1580 Sayılı Belediye Kanununun 15 inci Maddesinin 58 inci Bendine Tevfikan Belediyelerce Kurulan Toptancı Hallerinin Sureti İdaresi Hakkında Kanun, 24/6/1995 tarihli ve 552 sayılı Yaş Sebze ve Meyve Ticaretinin Düzenlenmesi ve Toptancı Halleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre verilmiş bulunan sanat ve ticaretten men cezalarını yerine getirmek ve hal dışında toptan satışlara mani olmak.
- 15/05/1959 tarihli ve 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun gereğince yangın, deprem ve su baskını gibi hallerde görevli ekipler gelinceye kadar gerekli tedbirleri almak.
- 11/01/1989 tarihli ve 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanununa ve ilgili yönetmeliklerine göre, ölçü ve tartı aletlerinin damgalarını kontrol etmek, damgasız ölçü aletleriyle satış yapılmasını önlemek, yetkili tamircilerin yetki belgelerini kontrol etmek, damgalanmamış hileli, ayarı bozuk terazi, kantar, baskül, litre gibi ölçü aletlerini kullandırmamak, kullananlar hakkında gerekli işlemleri yapmak.
- 14/06/1989 tarihli ve 3572 sayılı İşyeri Açma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun ile 14/7/2005 tarihli ve 2005/9207 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik hükümleri gereğince, işyerinin açma ruhsatı alıp almadığını kontrol etmek, yetkili mercilerce verilen işyeri kapatma cezasını uygulamak ve gereken işlemleri yapmak.
- 05/12/1951 tarihli ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında korunan eser, icra ve yapımların tespit edildiği kitap, kaset, CD, VCD ve DVD gibi taşıyıcı materyallerin yol, meydan, pazar, kaldırım, iskele, köprü ve benzeri yerlerde satışına izin vermemek ve satışına teşebbüs edilen materyalleri toplayarak yetkililere teslim etmek.
- 21/07/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki Kanuna göre belediye alacaklarından dolayı haciz yoluyla yapılacak tahsilatlarda yardımcı olmak.
- 13/03/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu ile verilen görevleri yerine getirmek.
- Korunması belediyelere ait tarihi ve turistik tesisleri muhafaza etmek, kirletilmesine, çalınmalarına, tahrip edilmelerine ve her ne suretle olursa olsun zarara uğratılmalarına meydan vermemek.
- Mülki idare amiri, belediye başkanı veya yetkili kıldığı amirlerin hizmetle ilgili emirlerini yerine getirmek.
- Fen elemanlarıyla birlikte yapılacak yasal işlemleri yerine getirmek.
- 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili imar yönetmeliklerine göre belediye ve mücavir alan sınırları içinde güvenlik tedbirleri alınması gerekli görülen arsaların çevrilmesini sağlamak, açıkta bulunan kuyu, mahzen gibi yerleri kapattırarak zararlarını ve tehlikelerini gidermek, kanalizasyon ve fosseptik çukurlarının sızıntı yapmalarına mani olmayı sağlamak, hafriyat atıklarının müsaade edilen yerler dışına dökülmesini önlemek, yıkılacak derecedeki binaları boşalttırmak, yıkım kararlarının uygulanmasında gerekli tedbirleri almak, ruhsatsız yapılan inşaatları tespit etmek ve derhal inşaatı durdurarak belediyenin fen kuruluşlarının yetkili elemanlarıyla birlikte tutanak düzenlemek ve haklarında kanuni işlem yapmak.
- 20/07/1966 tarihli ve 775 sayılı Gecekondu Kanununa göre izinsiz yapılaşmaya meydan vermemek, izinsiz yapıların tespitini yapmak ve fen elemanlarının gözetiminde yıkılmasını sağlamak ve gerekli diğer tedbirleri almak.
- 21/07/1983 tarihli ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununa göre, sit ve koruma alanlarında ruhsatsız yapı, izinsiz kazı ve sondaj yaptıranları, izinsiz define arayanları ilgili mercilere bildirmek,
- 24/04/1930 tarihli ve 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu ve 27/5/2004 tarihli ve 5179 sayılı Gıdaların Üretimi Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun, ilgili tüzük ve yönetmeliğin uygulanmasında ve alınması gerekli kararların yerine getirilmesinde görevli personele yardımcı olmak,
- Ruhsatsız olarak açılan veya ruhsata aykırı olarak işletilen işyerleriyle ilgili olarak İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapmak,
- İlgili kuruluşlarla işbirliği halinde, 5393 sayılı Kanunun 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (l) bendi uyarınca gayri sıhhi müesseseler ile umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin ruhsatlı olup olmadığını denetlemek,
- Ev, apartman ve her türlü işyerlerinin çöplerinin sokağa atılmasına mani olmak, çöp kutu ve atıklarının eşelenmesini önlemek,
- Cadde, sokak, park ve meydanlarda mevzuata ve sağlık şartlarına aykırı olarak satış yapan seyyar satıcıları men etmek, bu hususta yetkili mercilerin kararlarıyla zabıta tarafından yerine getirilmesi istenen hizmetleri yapmak,
- Gıdaların Üretimi Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun, ilgili tüzük ve yönetmelikler gereğince yıkanmadan, soyulmadan veya pişirilmeden yenen gıda maddelerinin açıkta satılmasına mani olmak, karıştırıldıklarından şüphe edilenlerden tahliller yapılmak üzere numune alınması hususunda ilgili teşkilata bilgi vermek, yetkili personelin bulunmaması halinde tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen kurallara uygun olarak numuneyi bizzat almak ve yapılan tahlil sonucunda sağlığa zararlı oldukları tespit edilenleri yetkililerin kararı ile imha etmek,
- Yetkili mercilerin kararları doğrultusunda belirlenen yerler dışında kurban kesilmesini önlemek.
- 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununa ve ilgili yönetmeliklere göre çevre ve insan sağlığına zarar veren, kişilerin huzur ve sükûnunu, beden ve ruh sağlığını bozacak şekilde gürültü yapan fabrika, işyeri, atölye, eğlence yerleri gibi müesseseleri tutanak düzenleyerek yetkili mercilere bildirmek ve bu konuda kendisine verilen görevleri yerine getirmek,
- 8/5/1986 tarihli ve 3285 sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanununa ve ilgili yönetmeliğe göre bir yerde hastalık çıkması veya sebebi belli olmayan hayvan ölümlerinin görülmesi halinde ilgili mercilere haber vermek, bu yerleri geçici kordon altına almak, yetkililere bu konuda her türlü yardımı yapmak, imhası gereken hayvanların itlafına yardımcı olmak, bunların insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde imhasını yaptırmak,
- 3285 sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanununa ve Yönetmeliğine göre hayvan ve hayvansal ürünlerin nakliyeciliğini yapanların ruhsatlarını ve hayvanların menşe şahadetnamelerini kontrol etmek, mezbaha ve et kombinası dışı kesimleri önlemek, bunların hakkında kanuni işlemler yapmak.
- 24/6/2004 tarihli ve 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ile belediyelere, zabıtanın görevleri içerisinde verilen yetkileri kullanmak,
- İlgili kuruluşlar ile işbirliği halinde fırınların ve ekmek fabrikalarının ve diğer gıda üretim yerlerinin sağlık şartlarına uygunluğunun denetiminde ilgili kuruluşların talebi halinde nezaret etmek, ekmek ve pide gramajını kontrol etmek, gerekli kanuni işlemleri yapmak,
- 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre belediye sınırları ve mücavir alanlar içerisindeki karayolları kenarlarında yapılan yapı ve tesisler için belge aramak, olmayanlar hakkında fen elemanları ile birlikte tutanak düzenlemek,
- Yetkili organların kararı uyarınca belirlenen kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksilerin sayılarını, bilet ücret ve tarifeleri ile zaman ve güzergâhlarını denetlemek,
- Yetkili organların kararı uyarınca tespit edilen durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerindeki araç park yerlerinde gereken denetimleri ve diğer iş ve işlemleri yapmak,
- Kanunlarla belediyelere verilen trafik görev ve yetkilerinden belediye başkanlığınca uygun görülenleri yürütmek,
- Belediyelerce yapılan alt yapı çalışmalarında gerekli trafik önlemlerini almak,
- Belediyelerce dikilen trafik işaret ve levhalarına verilen hasarları tespit etmek,
- Şehirlerarası otobüs terminalleri ile diğer garajlardaki otobüslerin fiyat ve zaman tarifelerini denetlemek, uymayanlara tutanak düzenlemek,
- Beldenin yabancısı durumunda bulunan kimselere yardımcı olmak,
- Savaş ve savaşa hazırlık gibi olağanüstü hallerde sivil savunma hizmetlerinin gerektirdiği ve kendisine verilen görevleri yerine getirmek,
- Korunmaya ve bakıma muhtaç çocukları, özürlüleri, yaşlıları ve yardıma muhtaç kişileri tespit halinde sosyal hizmet kurumlarına bildirmek,
- Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek,
- (06.08.2019 tarih ve 104 sayılı Belediye Meclis Kararı ile eklenen) Belediyenin telsiz ile ilgili işlerini yapmak/yaptırmak
- (10.02.2020 tarih ve 30 sayılı Belediye Meclis Kararı ile eklenen) Çevre ve Orman Bakanlığı/Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğünün bila tarih ve 2860-12692 sayılı “Yetki Devri” konulu yazıları gereği, 2872 sayılı Çevre Kanunu'nun 12. maddesi uyarınca çevresel gürültü konusunda Çevre Kanunu ve bu kanuna istinaden çıkarılan “Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği” hükümleri gereği Belediyemize yapılmış olan yetki devrine binaen, Çevresel Gürültü şikayetlerinin ve “Canlı Müzik İzin Belgesi” düzenleme, denetim ve kontrollerini yapmak.
MADDE 18- Mali Hizmetler Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
- İdarenin stratejik plan ve performans programını hazırlamak ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek,
- İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek, değerlendirmek,
- Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke esasları çerçevesinde ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimlerini dikkate alarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,
- Bütçe kayıtlarını tutmak, değerlendirmek; bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak,
- Yönetim dönemi hesabını hazırlamak,
- İlgili mevzuatı çerçevesinde belediye gelirlerini tahakkuk ettirmek; gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek,
- Belediyenin muhasebe hizmetlerini yürütmek,
- Birim faaliyet raporunu hazırlamak,
- Belediyenin kullanımında bulunan taşınırlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek,
- Belediyenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,
- Mali konularla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
- Ön mali kontrol faaliyetlerini gerçekleştirmek,
- İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulaması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
- Mevzuatlara uygun olarak yıllık tarifeleri hazırlamak,
- Belediye borçlanmasıyla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
- Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanmasını sağlamak,
- Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
MADDE 19 – Hukuk İşleri Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
- Belediye lehine ve aleyhine yargı mercileri ile hakem heyeti nezdinde açılan ve (Başkanlık Makamının yazılı talimatı ile) açılacak davalar ile icra takip işlerini yürütmek, neticelendirmek ve gerektiğinde (Başkanlık Makamının yazılı talimatı ile) suç duyurusunda bulunmak,
- Başkanlık Makamının yazılı veya sözlü talimatı ile temyizden ve karar düzeltmeden vazgeçilmesi, feragat, sulh ve kabul yolu ile davaların sonuçlandırılması ve davadan vazgeçilmesi işlerini yürütmek,
- Belediye tüzel kişiliği adına, Müdürlüğe tebliğ edilen, cevap verilmesi gerekli görülen ihtarnamelere cevap vermek ve ihtarname düzenlemek,
- Hukuki bakımdan tereddütlü olan konularda hukuki görüş bildirmek,
- Müdürlüğü ilgilendiren tebligatların cevaplarını hazırlayarak ilgili mercilere tevdii ile takiplerini sağlamak,
- Belediyeyi ilgilendiren konularda; Müdürlüğün görev alanı içerisindeki, ilgili merciler nezdinde gerekli her türlü yazışmaları yapmak,
- Dava ve icra dosyaları ile diğer yazışma dosyalarını düzenlemek, bunlara ilişkin kayıtları tutmak,
- Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
MADDE 20 - Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
- Basın kuruluşlarıyla ilişkilerin yürütülmesini sağlamak,
- Belediye ve Didim ile ilgili basında ve internet sitelerinde çıkan haberleri ve ülke gündemini takip etmek, dosya halinde Başkan, Başkan Yardımcıları ve ilgili Müdürlüklere ulaştırmak ve arşivlemek,
- Belediyenin tüm çalışma ve organizasyonlarını takip etmek, kamuoyunun bilgilendirilmesi için basın bültenlerini fotoğraflı ve görüntülü olarak hazırlamak, yazılı ve görsel basın kuruluşlarına iletmek,
- Basında çıkan yanlış ya da eksik bilgileri takip etmek, ilgili Müdürlüklerden doğru bilgileri alıp basın kuruluşlarına tekzipleri iletmek,
- Gerekli zamanlarda yapılacak basın toplantılarını, plan, proje ve belediye hizmetlerinin anlatıldığı toplantıları organize etmek,
- Başkanın basın kuruluşlarıyla gerçekleşecek olan faaliyetlerini organize etmek,
- Müdürlük ’ün süreli ve süresiz yayınlarını hazırlamak, hazırlatmak, halka ulaştırmak ve arşivlenmesini sağlamak,
- Belediye çalışmalarının kamuoyunda yansımasını ölçmek için belirli zaman aralıklarında kamuoyu araştırması yapmak veya yaptırmak,
- Belediye faaliyetlerinin duyurulmasına yönelik tanıtım ve iletişim çalışmalarını yapmak, yaptırmak. Bu kapsamda kitap, bülten, takvim, broşür, afiş, ilan panosu, davetiye, CD vb. tanıtım araçlarının grafik tasarım, basım ve yayımını yapmak veya yaptırmak,
- Önemli günler ve kuruluş yıldönümlerinde yapılacak faaliyet ve çalışmaları Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde organize etmek,
- Belediyenin web sitesindeki haberlerini güncellemek,
- Halkla ilişkiler ve İletişim Merkezi aracılığıyla belediyeye ulaşan şikayet, talep ve önerileri değerlendirerek, kayıt altına almak, ilgili birim ya da Müdürlüklere ulaştırmak, çözüme kavuşturulmasını sağlamak,
- Bilgi Edinme Kanunu kapsamında gelen başvuruları mevzuat hükümleri doğrultusunda değerlendirerek ilgili Müdürlükler tarafından cevaplandırılmasını sağlamak,
- BİMER ’den gelen başvuruları değerlendirerek cevaplandırılmasını sağlamak,
- Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemini, Kalite Yönetim ve Ar-Ge Şube Müdürlüğü ile eşgüdümlü olarak yürütmek,
- Başkanlık Makamının protokol iş ve işlemlerini düzenlemek ve yürütmek,
- Temsil ağırlama tören iş ve işlemlerini planlamak, koordine etmek ve yapmak,
- Başkanlık Makamının resmi ve özel haberleşmelerini yürütmek,
- Başkanlığın emirleri üzerine ilgili müdürlükler, kurum ve kuruluşlarla ilişki kurmak ve işbirliği yapmak,
- Belediye başkanının dış ülkelere yaptığı seyahatlerle ilgili iş ve işlemleri ve yazışmaları yapmak,
- Basın özetlerinin ilgili birimlere ve makamlara duyurulmasını sağlamak ve sonuçlarını takip etmek,
- Anma ve tören gerektiren özel günlere ilişkin Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünce yürütülecek faaliyetlerin protokol işlerinin yürütülmesini sağlamak,
- Belediye Başkanı ile görüşme talebinde bulunanların görüşmelerini planlamak,
- Çağrı Merkezine telefon ya da şahsen başvuranların şikâyet ve taleplerini kayda alarak ilgili birimlere iletmek; sonuçlarını ilgililere ve Başkanlık Makamına iletmek;
- Belediye santraline gelen tüm telefonları ilgili makam, müdürlük ya da personele aktarmak,
- Yardım talebi ile gelen vatandaşları dinlemek çözüm yolları aramak ve ilgili makam ya da müdürlükle iletişim kurmak ya da kurmasını sağlamak,
- Başkanlıkça istenilen belge ve bilgileri birimlerden temin ederek sunmak,
- Resmi ve özel tebrik, teşekkür, taziye gibi konularda mektup ve telgrafların hazırlanması sağlamak,
- Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
MADDE 21- İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
- İşçi Özlük Dosyaları ile ilgili işlemler ve arşivlenmesi,
- Memur Özlük Dosyaları ile İlgili İşlemler ve arşivlenmesi,
- Staj Başvurularını Değerlendirerek Birimlere Yönlendirmek,
- Müdürlüklerden Gelen Personel Taleplerinin Değerlendirilmesi ve Atamaların Yapılması,
- İşçi-Memur Disiplin Kurullarının Oluşturulması ve Disiplin İşlemlerinin Yürütülmesi, Yasa ve Yönetmeliklere Göre Diğer Kurulların Oluşturulması,
- İş veriminin artırılması için Hizmet İçi Eğitim Planlama ve uygulamak,
- Personelin eğitim ve yaptığı iş durumuna göre eğitimini sağlama ve bu konulardaki seminerlere gönderme,
- İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin diğer Birimlerle koordinasyon sağlayarak gerçekleştirilmesini sağlamak,
- Diğer Müdürlükler ile ilgili Gelen-Giden Evrak Takibinin ve Yazışmalarının Yapılması,
- Yıllık Faaliyet Raporunun Hazırlanması,
- Mevzuatın Gerektirdiği Diğer Görevlerin Yürütülmesi,
- Memur ve İşçilerin maaşlarının Birimlerden gelecek puantaj veya çalışma durumuna göre hazırlamak,
- Başkan ve Başkan Yardımcılarının Vereceği Diğer Görevlerin Yerine Getirilmesini sağlamak.
MADDE 22- Yazı İşleri Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
- Evrak akışının düzenlenmesi ve arşivlenmesi, meclis ve encümen kararlarının alınması ve arşiv iş ve işlemlerini mer-i mevzuat hükümlerine göre yürütmek,
- Belediye Kanunu ve Belediye Kanunu’nun Belediye Meclisine yüklediği sorumlulukların yerine getirilmesinde koordinasyonu sağlamak,
- Olağan ve olağanüstü meclis toplantılarının iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
- Meclis kararlarının yazılımını sağlamak, ilgili mercilerin onayını aldıktan sonra karar asıllarının ilgili birimlere intikalini ve birer nüshasının arşivlenmesini sağlamak, meclis gündemini ve karar özetlerini internet ortamında yayınlattırmak,
- Meclis kararlarının yürürlüğe girmesini sağlamak,
- Belediye Encümeninin iş ve işlemlerine ilişkin gerekli koordineyi sağlamak,
- Encümen toplantılarında görüşülmek üzere, belediye birimlerinden gönderilen ve Başkan tarafından Encümene havalesi yapılan konulara ilişkin Encümen toplantı gündeminin oluşturulmasını sağlamak,
- Encümen kararlarını yazdırarak ilgili onaylardan sonra karar suretlerinin teklifin geldiği ve diğer ilgili birimlere ulaştırılmasını, karar asıllarının sırasına göre dosyalanmasını ve arşivlenmesini sağlamak,
- Belediyeye gelen tüm evrak ve belgelerin, postaların zimmetle teslim alınması, konularına göre evrak ve belgelerin ayrımının ve kaydının yapılarak imza işlemlerinin tamamlandıktan sonra ilgili birimlere zimmetli olarak ulaştırılmasını, aynı şekilde tüm birimlerden gelen evrakların da gerekli yerlere sevkıyatını belirli bir düzen içerisinde sağlamak,
- Meclis kararıyla oluşturulan komisyonların, toplantılarına ilişkin koordinasyonunu sağlayacak Daire Başkanlıklarının belirlenmesi için Başkanlık onayı almak,
- Başkanlıkça verilen diğer görevleri yerine getirmek,
MADDE 23- Destek Hizmetleri Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
- Belediye hizmetlerinde ihtiyaç duyulan her türlü mal ve hizmet alım taleplerini (projelendirme ile ilgili hizmet alımı ihaleleri dışında) değerlendirip Kamu İhale Mevzuatı hükümlerine göre temin edilmesini sağlamak,
- Hurdaya ayrılan veya ekonomik ömrünü tamamlayan araç, gereç ve malzemelerin ilgili mevzuat hükümlerine göre satışlarının yapılmasını sağlamak,
- Yatırım teşvik iş ve işlemlerinin ilgili daire başkanlıkları ile koordineli bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
- Belediyenin tüm tüketim ve demirbaş malzemelerinin ilgili mevzuat hükümlerine göre kayıt ve takip işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
- Belediye ve belediyeye ait hizmet birimleri / yerlerinin güvenliği ile ilgili iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak,
- Belediye hizmet binası ve diğer hizmet birimlerinin temizliğinin yapılması ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
- Belediye yemekhanesi ile ilgili iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
- Haberleşme ve iletişim hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
- Hizmet binalarının her türlü bakım ve tamirat işlerinin yürütülmesini sağlamak,
- Belediye bünyesinde bulunan bütün araçların tamir ve bakımını gerçekleştirmek,
- Belediye hizmetlerinde ihtiyaç duyulan araçların organizasyonunu sağlamak,
- Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
- (06.08.2019 tarih ve 104 sayılı B.M.K. ile eklenen) Belediyenin ihtiyaç duyduğu çeşitli demir işlerini yapmak ve yaptırmak.
- Destek Hizmetleri Müdürlüğü Yönetim Planı (06.08.2019 tarih ve 105 sayılı belediye meclis kararı ile eklenen)
- Destek Hizmetler Müdürü
- Destek Hizmetkler Müdürü Büro İşleri
- Satın Alma Birimi
- Evlendirme Memurluğu
- Ölçü Ayar Memurluğu
- Ambar Memurluğu
- Kademe Şefliği
- Saha Şefliği
- Akyeniköy Mahallesi Hizmet Birimi (Akyeniköy Mahallesi Menderes Bulvarı No:130 Didim/Aydın)
- Akbük Mahallesi Hizmet Birimi ( Akbük Mahallesi 1001 Cadde No:14 Didim/Aydın)
- Altınkum Mahallesi Hizmet Birimi (Çamlık Mahallesi Yalı Caddesi No:2/A Didim/Aydın)
- Cumhuriyet Mahallesi Hizmet Birimi (Cumhuriyet Mahallesi 19 Mayıs Caddesi No:34/A Didim/Aydın)
- Deniz Yıldızları Gündüz Bakımevi ve Kreşi (08.01.2021 tarih ve 11 sayılı B.M.K. ile eklenen)
MADDE 24- Temizlik İşleri Müdürlüğü
(06.08.2019 tarih ve 103 sayılı Meclis Kararı ile değişik.)
Görev Yetki Ve Sorumlulukları:
Belediyenin kentsel temizlik işlerinin plan ve programlanması ile ilgili çalışmaları yapmak.
- Belediye yetki ve hizmet alanı içinde yer alan sokak, yol ve alanlarda işçi personel ve süpürme araçları çalıştırılmak suretiyle süpürülerek temizliğinin yapılmasını sağlamak,
- Basınçlı yıkama araçları ile sokak ve kaldırımların yıkanarak temizliğini sağlamak,
- Belediye sınırları içinde üretilen evsel nitelikli katı atıkların program doğrultusunda düzenli olarak toplatılması ve bertaraf alanlarına naklinin yapılmasını sağlamak,
- Belediye sınırlarında kurulan tüm pazaryerlerinin atıklarının, pazarın kalkmasına müteakip düzenli şekilde toplatılarak bertaraf alanlarına naklettirmek ve bu alanların temizlenip, dezanfektan kullanarak yıkatılmak suretiyle temizliğini sağlamak,
- Çöp toplama işleminde kullanılan konteynerlerin ve çöp sepetlerinin temin, bakım ve onarımının yapılmasını sağlamak.
- Çöp konteynırlarının iç ve dış temizliğini dezenfektan kullanarak sağlamak.
- Çevre ve temizlik konusunda gelen her türlü yazılı ve sözlü şikayet ve talepleri değerlendirmek, sorunlara çözüm bulmaya çalışmak,
- İlçemiz sınırları içinde çevre ve görüntü kirliliği yaratan, sahipsiz boş alanlara gelişi güzel atılan kaba atıkların toplatılarak, döküm alanlarına naklini sağlamak.
- Sahillerin kum eleme makinesi ile temizlenmesini sağlamak.
- İlçemiz sınırları içinde çevre ve görüntü kirliliğine yol açan, kaçak olarak dökülen inşaat ve yıkıntı atıklarını Zabıta Müdürlüğü ile koordineli şekilde tespit ederek , kaldırılmasınıı sağlamak.
- Ot-dal ve bahçe atıklarının diğer atıklardan ayrı bir şekilde toplanarak döküm alanına naklini sağlamak,
- Cadde ve sokaklarda yapıştırılmış veya asılmış afiş ve el ilanlarının temizlenmesini sağlamak,
- Çöp toplama ve genel temizlik işinde kullanılan tüm araç-gereç ve ekipmanın temiz ve bakımlı olmasını sağlamak,
- Sıfır Atık Projesi Uygulama Yönetmeliğine göre projeyi başlatmak, bilinçlendirme faaliyetlerinde bulunmak ve atık bilgi sistemine bildirimde bulunmak.
- Atık getirme merkezini projelendirmek, kurulumunu sağlamak, işletmek/işlettirmek ve halka duyurusunu faaliyete geçirmek.
- Diğer kurum ve kuruluşlar tarafından hazırlanan çevrenin geliştirilmesi ile ilgili plan ve projelere destek vermek, yapılan çalışmalara katılım sağlamak,
- Halkın çevre bilincini geliştirici ve katılımını sağlayıcı faaliyetlerde bulunmak,
- Müdürlüğün görev alanına giren hizmetlerin yürütülmesi sırasında ihtiyaç duyulan mal ve hizmetleri ihale yoluyla temin etmek,
- Müdürlüğün yıllık performans hedeflerini belirlemek,
- Yıllık, aylık faaliyet raporu düzenlemek,
- Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yapmak,
MADDE 25- Park Bahçe İşleri Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
- İmar planında park görünen ve düzenlenmesi yapılacak olan alanın mülkiyet tespitini yapmak belediyeye terkli değilse imar ve şehircilik müdürlüğüne terkinin yapılması için yazı yazmak,
- Sahaların tanzimi için gerekli etüt, proje, detay planlarını ilgili müdürlüklerle birlikte koordineli bir şekilde çalışmak suretiyle hazırlamak tatbikini yapmak ve yaptırmak,
- Yapılacak işlerde ihtiyaç tespitini yapmak ve gereken malzemenin teminini sağlamak,
- Gerekli kuruluşlarla temasa geçip iş birliği yapmak,
- Park, bahçe ve dinlenme (rekreasyon vs.) alanlarının su şebekelerinin tesisatını hazırlamak, hazırlatmak, su bağlantılarını yaptırmak, elektrik bağlatmak,
- Parklara konacak oyun aletlerinin, bankların, piknik masalarının hazırlanmasını ve konacak yerlere naklini sağlamak monte etmek,
- Parklar için bitkisel toprak getirmek, toprak harçlar yapmak, sera kurmak ve buralarda ihtiyaç duyulan bitki ve fidanları yetiştirmek,
- Fidanlıklardan fidan temin etmek, bunların dikimini ve bakımını yapmak,
- Park yapımı, malzeme temini, kent mobilyaları satın alınması, çocuk oyun grubu, spor aletleri satın alınması için ihale dosyaları hazırlamak,
- Çevreyi tertiplemek, kafes tel ve dikenli tel kullanarak yeşil alanları koruma altına almak.
- Sorumluluk bölgesindeki mevcut park, bahçe, yeşil alan, refüj, çocuk bahçesi ve spor alanlarının bakım ve onarımını sağlamak,
- Park, bahçe, koru ve yeşil alanlarda düşünülen fiziki ve mimari yapılaşmak için görüş bildirmek ve etüt etmek,
- Hizmet devamlılığını gerçekleştirmek amacıyla boyama, bakım, koruma ve onarım çalışmaları yapmak,
- Tüm yeşil alanların sulanmasını sağlamak,
- Halkın ağaç ve çiçek sevgisini geliştirmek amacıyla ağaçlandırma kampanyaları ve çiçek festivalleri düzenlemek,
- Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
MADDE 26- Yapı Kontrol Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
- Kaçak ve imar mevzuatına aykırı yapılaşmalarla etkin mücadelelerde bulunmak,
- Belediye sınırları içersindeki her türlü inşat faaliyetin merci mevzuata uygunluğunu denetlemek, İnşaatların ruhsat ve eklerine göre yapılıp yapılmadığını denetlemek, ruhsatsız veya ruhsatına aykırı yapı yapılmasına engel olacak çalışmalar yapmak,
- (12.06.2017 tarih ve 70 sayılı Meclis Kararı ile Değişik)Ruhsatsız veya ruhsatına aykırı yapılan yapıları tespit etmek, haklarında yapı tatil tutanağı tanzim etmek, yıkım ve para cezası verilmek üzere Belediye Encümenine sevkini sağlamak, sahipleri tarafından yıkımı yapılmayan işler için yasal süreç içinde Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunmak.
- (12.06.2017 tarih ve 70 sayılı Meclis Kararı ile Değişik.) 3194 sayılı İmar Kanunu çerçevesinde İmar planı, İmar Kanunu ve ruhsat ile eklerine aykırı, 775 sayılı Gecekondu Kanunu'nun 18. maddesi kapsamındaki ve bir kısmı veya tamamı yıkılacak yapıların, ilgili birim tarafından yasal iş ve işlemleri (yıkılacak yerlerin elektrik ve su kesintilerinin yapılması için ilgili kurumlara bildirim, emniyet tedbirleri v.s.) sonuçlandırıldıktan sonra; Yıkılacak yapı Belediyemiz imkanları dahilinde yıkılabilecek konumda ise diğer ilgili müdürlükle ve kurumlara gerekli koordinasyonun sağlanarak Fen İşleri Müdürlüğü'nün makine teçhizat ve personel imkanlarını da kullanarak yıkım yapılması için gerekli çevre ve teknik önlemlerin alınarak yıkımların iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak Belediyemiz şantiye imkanları ile tamamlanmasını sağlamak, yıkımları yapmak ve yaptırmak.
- Kaçak, ruhsatına aykırı inşaat yapan mal sahibi, müteahhit ve yapı denetim kuruluşları ile ilgili savcılığa suç duyurusunda bulunma, yapı denetimleri ilgili keyfiyeti ilgili Bakanlığa bildirme işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
- (12.06.2017 tarih ve 70 sayılı Meclis Kararı ile Değişik.) Yıkılabilecek durumdaki tehlikeli yapılara, mer’i mevzuata göre gerekli işlemlerin yapılmasını ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
- Estetik ve şehircilik yönünden sakıncalı yapılaşmaya engelleyici çalışmalar yapmak,
- (12.06.2017 tarih ve 70 sayılı Belediye Meclis Kararı ile Değişik.) Belediyemiz imkanları ile yıkımları yapılmayacak durumdaki binaların tespitlerinin yapılarak İhale Komisyonu ile yıkım ihale dosyası hazırlamak ve ihale yolu ile yıkımların yapılmasını sağlamak
- Yapı Denetimle ilgili mer’i mevzuata göre idarenin yetki ve sorumluluğundaki konularda yapılması gerekli işlemlerinin yapılmasını ve kontrolünü sağlamak,
- Kuruma gelen vatandaşlara gerekli bilgilendirme işlemlerini yapmak,
- (12.06.2017 tarih v 70 sayılı Belediye Meclis Kararı ile Değişik.) Yıkılmaya yüz tutmuş durumda olan binaları tespit etme yıkım kararlarının alınması işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
- Yasa ve yönetmeliklerce verilen görevler içerisinde koruma, uygulama ve denetim bürolarını oluşturmak,
- Belediye gelirlerine esas olan imar hizmetleri (Yapı kontrol ve denetim) ile ilgili her türlü resim ücret ve harçların tahakkukunu yapmak,
- Kullanma İzni alınmadan kullanılan binalar hakkında imar mevzuatına göre işlem yapmak,
- Kamunun selameti için alınması gereken imar kanununda öngörülen tedbirleri almak, bu tedbirlere uymayanlar hakkında yasal işlem yapılmasını sağlamak,
- Yapı denetim bürolarının ve müteahhitlerin sicillerini tutmak, hak edişlerini tanzim etmek, yılsonu tespit tutanaklarını düzenlemek ve gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlara göndermek,
- İmar otomasyonunu sağlamak, görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak,
- Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, verilen kararları uygulamak,
- Mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak,
- Birimle ilgili olarak kuruma gelen vatandaşlara gerekli bilgilendirme işlemlerini yapmak,
- Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yapmak,
MADDE 27- Sağlık İşleri Müdürlüğü:
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
- (02.06.2021 tarih ve 85 sayılı Belediye Meclis Kararı ile kaldırılmıştır.)
- Yürüttüğü işler ile ilgili düzenli olarak veri toplamak, değerlendirmek, rapor hazırlamak ve bu doğrultuda uygulanan sistemleri geliştirmek,
- Halkın faaliyet alanı ile ilgili talep ve şikâyetlerini değerlendirmek ve bu doğrultuda kararlar almak ve uygulanmasını sağlamak,
- Müdürlüğün sorumluluğu altındaki işler ile ilgili ihaleler için gerekli çalışmaları yürütmek, teknik şartnamelerin hazırlanmasını sağlamak,
- Oluşturulan projeler ve teknik detay ve çizimler doğrultusunda kamu ihale mevzuatına göre işlemleri yürütmek,
- İhale ile yaptırılan işlerin kontrol ve denetiminin yapılmasını sağlamak ve aylık hak edişlerini onaylamak,
- Müdürlük tarafından gerçekleştirilen tüm işler ile ilgili gerekli denetimleri yapmak veya yaptırmak,
- Belediye mücavir alan sınırları içerisindeki haşerelerle (sivrisinek, yakarca, kemiriciler) mücadele etmek,
- Sokak hayvanlarının (kedi, köpek) ilgili yönetmeliğe göre alınıp kısırlaştırıldıktan ve gerekli aşıları, parazit tedavileri yapıldıktan sonra doğal ortamına salınmasını sağlamak,
- Kurumda görevli personelin muayenelerini ve tedavilerini yapmak,
- Vatandaşın talebi üzerine, haşerelerle mücadele ederek sağlıklı bir ortam oluşturmak veya oluşturulmasını sağlamak,
- Vatandaşların bedensel, zihinsel ve toplumsal olarak tam bir iyilik haline sahip olmaları için faaliyetler yürütmek ve konuyla ilgili projeler üretmek,
- Öngörülemeyen ve önceden planlanmamış toplum ve çevre sağlığını ilgilendiren hizmet projelerini yerine getirmek,
- Bulaşıcı hastalıklarla mücadelede; ilgili diğer teşkilatlarla işbirliği yapmak, çalışmaların verimini artırmak, yapılan tarama ve çalışmaları denetlemek,
- Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ortak Hükümler
MADDE 28- Harcama birimlerinin bütçe, performans programı ve faaliyet raporu:
Harcama birimleri; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uyarınca yıllık gider bütçe tasarılarını, performans programlarını, faaliyet raporlarını hazırlamak ve süresi içerisinde Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne teslim etmek zorundadır.
MADDE 29- Taşınır mal işlemleri ve ihtiyaçların temini:
- 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 60. maddesi uyarınca; proje alımları dışındaki mal ve hizmet alımları ile hurdaya çıkan malzemelerin satışı Destek Hizmetleri Müdürlüğünce, yapım ihaleleri ise ilgili harcama birimi tarafından gerçekleştirilir. Ayrıca doğrudan temin sınırları içerisinde kalan tamir, bakım, onarımlar ile yedek parça alımları ilgili harcama birimlerince gerçekleştirilir.
- Destek Hizmetleri Müdürlüğünce gerçekleştirilecek ihaleler diğer ilgili harcama birimleri ile koordineli olarak gerçekleştirilir. Harcama birimleri, birimlerine ait mal ve malzemelerin giriş-çıkış ve muhafaza işlemlerini yapmak, hurdaya çıkan malzemeleri yok etmek veya satmak, bunlara ilişkin kayıtlarını tutmakla görevli ve yükümlüdür.
MADDE 30 - Birim Müdürlerinin Görev Yetki ve Sorumlulukları:
- Birim Müdürleri Müdürlüğünü Belediye Başkanlık makamına karşı temsil eder.
- Bu yönetmelikte açıklanan müdürlüğünün görev alanına giren tüm hizmetlerin ilgili mevzuata uygun,etkili verimli ve ekonomik yürütülmesini sağlamak,
- Müdürlük yönetiminde tam yetkili olup, Müdürlüğe bağlı personelin her türlü çalışmasını düzenler. Başkanlık Makamının olurunu almak kaydıyla müdürlük görevleri çerçevesinde bazı işlemlerde uygun gördüğü ilgili personellere sorumluluk bu personellerde olmak üzere inceleme ve onay yetkisi verir.
- Müdürlük içi yönergeler yayınlar, belgelerin ilgili birimlere dağıtımını gerçekleştirir.
- İşlemler esnasında çıkabilecek çeşitli sorunlar hakkında Hukuk İşleri Müdürlüğünden görüş talebinde bulunmak ve bu görüş doğrultusunda teknik düzenlemeyi oluşturmak,
- Müdürlüğün tahakkuk amiri, personelin birinci sicil ve tezkiye amiridir.
- Başkanlık Makamının oluruyla birim sorumluları görevlendirmek.
- Diğer müdürlüklerle koordinasyonu sağlar, yasalar çerçevesinde verilen ek görevleri yapar.
- Müdürlüğün standartları yakalayabilmesi için gerekli çalışmayı ve gayreti gösterir.
- Müdürlük personelinin verimini arttırmak için gerekli motivasyonu sağlar.
- Hizmette, uygulamalarda ve çalışmalarda eşitlik, adalet ve saydamlık ilkelerini hassasiyetle uygular.
MADDE 31 - Birim Sorumlularının Görev Yetki ve Sorumlulukları:
- Kendisine bağlanan bölümün iş ve işlemlerinin ilgili mevzuat ile müdürden alacağı talimat ve yetkiler çerçevesinde uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlamak.
- Müdüre görevlerinde yardımcı olmakla görevli ve yetkilidir.
MADDE 32- Memurların ve Teknik Elemanların Görev Yetki ve Sorumlulukları: Belediye Başkanı ve Müdürün verdiği görevleri yasalar çerçevesinde tam ve zamanında yapar.
MADDE 33- Denetim ve Özlük işlemleri:
- Müdür tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
- Devlet Memurları Disiplin Yönetmeliğine göre yetkilerini kullanarak disiplin cezası verir.
- Müdürlük Personelinin izin, derece ve kademe ilerlemesi ve ödüllendirme gibi özlük işlerinin takibi için her personele ait gölge dosyalar tutulur.
MADDE 34 - Personel İhtiyacı:
Müdürlük birimlerinin görev ve hizmetlerinin durumuna göre başkanlık onayı ile personel düzenlemesi yapılır.
MADDE 35- Öngörülmeyen görevler:
Bu yönetmelikte ve birim yönetmeliklerinde öngörülmeyen görevlerle karşılaşıldığında, bu görev hangi birimin faaliyet alanıyla benzerlik arz ediyorsa o birim tarafından yerine getirilir. Öngörülmeyen görevlerde başkanın talimatı yeterlidir.
MADDE 36- Yöneticilerin sorumluluğu ve yetki devri:
- Belediye teşkilatının her kademesindeki yöneticileri, yapmakla yükümlü bulundukları hizmet veya görevleri, verilecek emir ve direktifler doğrultusunda mevzuata, plan ve programlara uygun olarak yerine getirmek ve yürütmekten üst yöneticiye karşı sorumludur.
- Başkanlığın görev alanına giren konularda verilen yetkileri belli ilkelere bağlamak, daha etkin ve verimli bir çalışma yapılabilmesi için Başkan adına imzaya yetkili makamları belirlemek, hizmet ve iş akışında sürat ve verimliliği artırmak, yetki kullanımını belli usul ve esaslara bağlamak amacıyla, İmza Yetkileri Yönergesi hazırlanarak Başkan onayı ile yürürlüğe konulur. Bu yönerge ile ilgili tüm iş ve işlemler Yazı İşleri Müdürlüğünce yürütülür.
MADDE 37- Yazışmalar:
Birimler İmza Yetkileri Yönergesi çerçevesinde Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun olarak yazışma yaparlar. Aralarındaki yazışmaları öncelikle ele almak ve sonuçlandırmak zorundadır. Birimlerce kurum çıkış numarası verilerek muhataplarına gidecek evrakların gönderilme işlemleri sağlanır.
MADDE 38 - Ortak görevler:
Birden fazla müdürlüğü ilgilendiren iş veya görev söz konusu olduğunda koordinatör müdürlük başkanlık makamı tarafından belirlenir.
MADDE 39 - Yönergeler:
Bu yönetmelikte sayılan tüm Müdürlükler görev ve yetkilerin kullanılması ile ilgili hususlar hakkında daha ayrıntılı olarak yönergelerini hazırlar. Bu yönergeler Başkanın onayı ile yürürlüğe girer.
MADDE 40 – Değişiklik:
Bu yönetmelikte yapılacak her türlü değişiklikler Belediye Meclis kararı ile yapılır, değişiklik teklifinin Belediye Meclisi’ne sunulması işlemi Yazı İşleri Müdürlüğü’nün koordinesinde gerçekleştirilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
MADDE 41 – Yürürlük:
Bu yönetmelik, Belediye Meclisince kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.
MADDE 42 – Yürütme:
Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
Yönetmeliğin Kabul Edildiği Meclis Kararının
Tarihi Sayısı
04.02.2015 16
Diğer Duyurular
-
Altınkum 4679 ada 1 parsel batısı trafo alanı 1/1000 ölçekli uip değişikliği
-
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı / Toplu Konut İdaresi Başkanlığı - 1 Nolu Gecekondu Önleme Bölgesine ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Askı İlanı
-
Zabıta Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
-
Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
-
Fen İşleri Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
-
Muhtarlık İşleri Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
-
Yazı İşleri Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
-
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı - Çamlık Mahallesi 1875 ada 3 ve 4 parseller ile 1676 ada 47 parsel numaralı taşınmazlara ilişkin 1/100.000 ölçekli ÇDP, 1/5.000 ölçekli NİP ve 1/1.000 ölçekli UİP Askı İlanı
-
DİDİM BELEDİYESİ EMİR VE YASAKLAR YÖNETMELİĞİ
-
Hisar Mahallesi 5064/1, 5065/1-2, 5066/1-2, 5067/1, 5068/1-2, 5069/1 ve 175/159 – 160 – 161 – 162 – 163 – 164 – 165 – 166 numaralı parsellere ilişkin Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan